A se vedea caietul de sarcini anexat.
Proiectul reprezintă una dintre investiţiile avute în vedere în cadrul PNRR, Componenta 8, Reforma 1 - Reforma Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) prin digitalizare, obiectivul I.3 - Asigurarea capacităţii de răspuns la provocările informaţionale actuale şi viitoare, inclusiv în contextul pandemiei, prin transformarea digitală a MF/ANAF.
3.1 Obiectivul general la care c...
A se vedea caietul de sarcini anexat.
Proiectul reprezintă una dintre investiţiile avute în vedere în cadrul PNRR, Componenta 8, Reforma 1 - Reforma Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) prin digitalizare, obiectivul I.3 - Asigurarea capacităţii de răspuns la provocările informaţionale actuale şi viitoare, inclusiv în contextul pandemiei, prin transformarea digitală a MF/ANAF.
3.1 Obiectivul general la care contribuie furnizarea produselor
Obiectivul general al achiziţiei îl constituie creşterea nivelului de retehnologizare a sistemului informatic al MF. Se are în vedere extinderea resurselor de procesare şi stocare pentru a susţine necesarul de funcţionare a sistemului informatic al MF, în condiţii de disponibilitate şi performanţă, precum şi pentru dezvoltarea în continuare a acestuia atât din punct de vedere al numărului de utilizatori cât şi al serviciilor pe care Ministerul Finanţelor trebuie să le ofere pentru un orizont de timp de 3 ani.
Din considerente care ţin de: minimizarea costului achiziţiei, economia spaţiului ocupat în Centrele de date, economia de energie electrică, evitarea suprasolicitării instalaţiei de condiţionare a aerului din sălile tehnice şi menţinerea efortului de administrare într-o limită rezonabilă, Autoritatea contractantă îşi propune să valorifice la maxim investiţiile anterioare în sistemul informatic descrise în Cap. 3.1:
• cabinetele metalice;
• echipamentele de stocare;
• infrastructura SAN;
• infrastructura Ethernet;
• soluţia de administrare a platformelor informatice.
În acest sens, ofertanţii pot utiliza şi/sau extinde tehnologiile respective.
3.2 Obiectivul specific la care contribuie furnizarea produselor
• modernizarea tehnologiilor hardware şi software IBM existente;
• asigurarea infrastructurii hardware şi software pentru necesităţile actuale şi viitoare ale Sistemului informatic al MF, respectiv pentru ca sistemele informatice aflate în prezent pe tehnologiile hardware şi software IBM să poată susţine noile sistemele informatice menite să conducă la creşterea performanţei administrative prin asigurarea colectării centralizate a datelor fiscale, în vederea alinierii activităţilor de administrare fiscală la standardele europene privind digitalizarea proceselor de monitorizare, colectare şi control;
• decomisionarea vechilor echipamente, cu beneficii imediate legate de economii privind costurile de mentenanţă şi de consumul de energie electrică.