Compania Naţională Poşta Română S.A. intenţionează să achiziţioneze servicii de
proiectare de structură de baze de date, de consolidare şi populare a acesteia cu
informaţii provenite din date publice privind adresele de pe teritoriul naţional şi
coordonatele GPS ale acestora, şi aplicaţie software personalizat pentru generarea şi
actualizarea de coduri poştale alocate acestora cât şi persoanelor fizice şi juridice.
...
Compania Naţională Poşta Română S.A. intenţionează să achiziţioneze servicii de
proiectare de structură de baze de date, de consolidare şi populare a acesteia cu
informaţii provenite din date publice privind adresele de pe teritoriul naţional şi
coordonatele GPS ale acestora, şi aplicaţie software personalizat pentru generarea şi
actualizarea de coduri poştale alocate acestora cât şi persoanelor fizice şi juridice.
Compania Naţională Poşta Română este compania care atribuie şi actualizează codurile poştale
din România. Până în prezent, în Romania, municipiul Bucureşti împreuna cu cele 40 de municipii
reşedinţă de judeţ (excepţie Ilfov) şi alte 6 municipii care nu sunt reşedinţă de judeţ, sunt
detaliate la nivel de coduri poştale stradale. Toate celelalte localităţi din România au atribuit un
singur cod poştal. Baza de date cu coduri poştale conţine informaţiile privind subunităţile poştale
care deservesc fiecare localitate, la nivel de distanţe de factori. Până în prezent baza de date cu
coduri poştale nu conţine şi informaţii geografice (coordonate GPS).
Codurile poştale de pe teritoriul naţional nu au un grad corespunzător de granularitate. Acestea
acoperă un teritoriu mult prea larg în multe dintre unităţile administrative ale ţării.
Este necesară creşterea granularităţii codurilor poştale la nivel naţional, ceea ce creşte
atractivitatea companiei ca potenţial partener pentru toate instituţiile statului, în asigurarea
relaţiei cu cetăţenii
De asemenea, baza de date va fi populată cu coduri poştale personalizate pentru clienţii
Companiei, persoane fizice şi juridice.
În cadrul aceluiaşi demers se achiziţionează o aplicaţie software personalizată cu următoarele
elemente:
1. Interfaţă grafică tip hartă interactivă pentru dispozitiv mobil – sistem de operare Android
şi pentru PC – sistem de operare Windows;
2. Sistem unic de baze de date cu suport tehnic actualizat şi configurabil fără a necesita
programatori;
Interfaţa grafică trebuie să poată fi configurabilă, pentru a avea posibilitatea de a adăuga,
modifica sau elimina butoane, fluxuri, produse, servicii etc., în funcţie de politicile companiei.
Noua aplicaţie trebuie să corespundă cerinţelor de securitate cibernetică, astfel:
1. Posibilitatea de autentificare numai de pe staţia de lucru din reţeaua companiei, cu jurnal
de autentificare;
2. Găzduirea tuturor datelor în cloud.
Funcţiile pe care trebuie să le poată asigura noua aplicaţie sunt următoarele:
1. Alocarea automată sau manuală de coduri poştale pentru adrese şi persoane fizice sau
juridice;
2. Gestionarea end to end a operaţiunilor de alocare de coduri poştale;
3. Aplicaţia trebuie să aibă incluse următoarele tehnologii:
3.1. Să poată fi utilizată "as a service";
3.2. Să poată fi utilizată şi prin interfaţă web;
3.3. Să fie scalabilă şi customizabilă, în sensul creşterii/scăderii zilnice a numărului
de utilizatori şi adăugării, modificării sau eliminării de servicii, butoane sau
opţiuni din interfaţa acesteia, în funcţie de tipul de utilizatori şi tipurile de
subunităţi;
3.4. Să fie prevăzută cu o interfaţă intuitivă care să nu necesite instruire avansată
pentru personalul utilizator;
3.5. Să permită exportul datelor în formulare tipizate specifice;
3.6. Să permită conectarea prin API la multiple sisteme;
3.7. Să permită export al datelor în Excell sau alte formate uzuale.