Prin aplicarea investiţiilor propuse la infrastructura rutieră se crează straturi rutiere noi, capabile să reziste în condiţii mai bune acţiunilor combinate ale factorilor climaterici şi de trafic. Acest lucru se realizează prin executarea straturilor noi de fundare, pregătirea platformelor, executarea suprastructurii cu un sistem rutier impermeabil din asfalt, în două straturi , respectiv un strat de rulare de 4 cm din BA ...
Prin aplicarea investiţiilor propuse la infrastructura rutieră se crează straturi rutiere noi, capabile să reziste în condiţii mai bune acţiunilor combinate ale factorilor climaterici şi de trafic. Acest lucru se realizează prin executarea straturilor noi de fundare, pregătirea platformelor, executarea suprastructurii cu un sistem rutier impermeabil din asfalt, în două straturi , respectiv un strat de rulare de 4 cm din BA 16 şi un strat binder de legătură din BA 20.
Lucrări propuse :
a.)Prin proiectul tehnic aprobat se propune modernizarea următoarelor drumuri comunale din comuna Tusnad :
DC 136 Tusnad – de la DN 12 – la Izvorul de apă mineral L = 888,32 m
DC 136 Tusnadu Nou, în dreptul podului peste râul Olt – ram. Stângă L = 276,23 m
DC 136 Tusnadu Nou din DN 12 – pod şi linia CFR – pod peste Olt L = 435,26 m
DC 136B Tusnadu Nou – gtrecere pe CF- limita localităţii L = 714,20 m
DC 136H Tusnadu Nou din DC 136 – Fabrica Apemin L = 550,00 m
DC 341 Vrabia DJ 123 A – ramura dreapta si stânga a DC 341 L = 698,63 m
DC 744 sat Tusnad L = 372,36 m
TOTAL L = 3935 m
Prin proiect se propune modernizarea acestor drumuri cu următoarea structură :
- 4 cm – strat de rulare – BA 16
- 6 cm – strat de legătură BA 20
- 7 – 10 cm strat de bază din piatra spartă
- Aprox. 40 cm tester existente din aggregate natural
Pentru DC 136 Tusnadu Nou (spre DAKO) structura rutieră propusă este :
- 4 cm – strat de rulare – BA 16
- 6 cm – strat de legătură BA 20
- 7 – 10 cm strat de bază din piatra spartă
- 30 cm ballast
Elementele geometrice ale profilului transversal :
- Lătime carosabil : 3 – 5 ml
- Acostament : 2 x 0,75 ml
b.) Reabilitare pod pe DC 136 peste pârâul Tusnad la km 0+136
c.) Modernizare tecere de nivel cu calea ferată la km 72 + 703 pe linia Brasov – Deda – Războieni