Intersecţia la acelaşi nivel a căii ferate cu o arteră rutieră este cu potenţial ridicat de risc, atât pentru circulaţia feroviară cât şi pentru cea rutieră.
Soluţia radicală din punct de vedere al siguranţei circulaţiei ar fi construcţia de pasaje denivelate, dar acest mod de rezolvare implică investiţii foarte mari.
În general, trecerile la nivel cu IR sau SAT au fost automatizate, cu semnalizare optică, acustică şi ...
Intersecţia la acelaşi nivel a căii ferate cu o arteră rutieră este cu potenţial ridicat de risc, atât pentru circulaţia feroviară cât şi pentru cea rutieră.
Soluţia radicală din punct de vedere al siguranţei circulaţiei ar fi construcţia de pasaje denivelate, dar acest mod de rezolvare implică investiţii foarte mari.
În general, trecerile la nivel cu IR sau SAT au fost automatizate, cu semnalizare optică, acustică şi semibariere sau bariere acţionate electric (BAT).
Creşterea traficului rutier a impus adoptarea unor măsuri pentru rezolvarea problemelor la trecerile la nivel, atât din punct de vedere al fluidizării traficului rutier precum şi din punct de vedere al reducerii timpilor de aşteptare.
De asemenea, s-au înregistrat multiple solicitări de modernizare a trecerilor la nivel, primite de la administraţiile locale, ca urmare a extinerii zonelor urbane, urmate de creşterea traficului prin respectivele treceri la nivel.
Având în vedere necesităţile de îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie la trecerile de nivel prezentate, sectorul exploatare consideră oportun demararea unui program de modernizare a trecerilor la nivel echipate cu bariere mecanice.
Conform Legii 154 din 26 iunie 2018, pentru completarea OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaţionale «E», precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de către administratorul căii ferate, cu avizul administratorului drumului şi al poliţiei rutiere.
Pe raza de activitate a SRCF Braşov au fost selectate un nr. de 6 treceri la nivel pentru a fi modernizate. În vederea execuţiei lucrărilor, acestea au fost împărţite în două loturi, funcţie de amplasarea lor, astfel:
LOT 1:
• Linia 316, între staţiile CF Sfântu Gheorghe – Bodoc Hm., km 32+515, la intersecţie cu DN 13E
• Linia 316, între staţiile CF Miercurea Ciuc - Siculeni, km 96+892, la intersecţie cu DE 578;
• Linia 316, între staţiile CF Târgu Mureş – Târgu Mureş Sud, km 284+731, la intersecţie cu Strada Dezrobirii din Municipiul Târgu Mureş;
LOT2:
• Linia 205, între staţiile CF Şercaia Hm. – Făgăraş, km 52+344, la intersecţie cu DN 73A;-
• Linia 225, între staţiile CF Ucea - Victoria, km 0+675, la intersecţie cu DN1/DE68;
• Linia 209, între staţiile CF Sibiu Gr. Şelimbăr Hm. - Cisnădie, km 0+359, la intersecţie cu DN1/DE68;
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data-limită de depunere a ofertelor: 20 zile.
Entitatea contractantă va răspunde solicitărilor de clarificări cu 10 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. În conformitate cu prevederile art. 29 alin. (3) din HG 394/2016, Entitatea contractantă va raspunde doar la solicitarile de clarificări adresate de operatorii economici până la termenul menţionat anterior.