Prin prezenta achiziţie publică se propune reparaţii capitale pe strada Mihai Eminescu şi modernizarea străzii Gheorghe Doja, în conformitate cu datele tehnice prezentate.
În conformitate cu soluţia tehnică de la nivelul Proiectului tehnic, indicatorii fizici generali ai obiectivului de investiţii sunt:
1. Lucrări de drumuri
Plan orizontal
Sectorul studiat al străzii Gheorghe Doja are o lungime totală de 177,32 m, iar strad...
Prin prezenta achiziţie publică se propune reparaţii capitale pe strada Mihai Eminescu şi modernizarea străzii Gheorghe Doja, în conformitate cu datele tehnice prezentate.
În conformitate cu soluţia tehnică de la nivelul Proiectului tehnic, indicatorii fizici generali ai obiectivului de investiţii sunt:
1. Lucrări de drumuri
Plan orizontal
Sectorul studiat al străzii Gheorghe Doja are o lungime totală de 177,32 m, iar strada Mihai Eminescu are o lungime de 280,00.
Platforma drumului va avea o lăţime de 11,00 m, cu parte carosabilă de 6,00 m, trotuare şi benzi de stocare de lăţime variabilă.
Elementele geometrice în plan ale aliniamentelor sunt cu raze corespunzătoare unor viteze de 25 km/h. Racordarea bordurilor părţii carosabile la marginea străzilor existente se face în funcţie de categoria străzilor şi caracterul traficului, cu arce circulare având razele de 6 m.
Profil longitudinal
În profil longitudinal linia roşie a fost stabilită pa baza cotelor minime, avându-se în vedere eliminarea denivelărilor şi grosimea sistemului rutier proiectat, dar ţinându-se cont şi de punctele obligatorii. În aceste condiţii valorile declivităţilor longitudinale sunt ≤ 8,75 %, iar razele de racordare verticală au valori ≥ 500 m.
Profil transversal
Pentru a se asigura geometria accesului în profil transversal, în conformitate cu categoria de stradă şi pentru realizarea unui profil de drum unitar, care să asigure în siguranţă atât circulaţia auto, cât şi cea pietonală, cu înscrierea în limitele de proprietate existente ale amplasamentului, strada va avea următoarele elemente geometrice:
Lăţime parte carosabilă 6,00 m;
Număr bandă de circulaţie 2 buc.;
Panta transversală parte carosabilă -2,5%;
Lăţime minimă trotuar 1,00 m;
Lăţime bandă de stocare 2,25 m;
Panta transversală trotuar si accese variabil;
Viteza de proiectare 25 km/h;
Partea carosabilă va fi încadrată, atât pe stânga, cât şi pe dreapta cu bordură din beton) de 20x25x50cm, pe fundaţie din beton de ciment C12/15, de 30x15 cm.
Structura rutieră
Alcătuirea sistemelor rutiere proiectate sunt în funcţie de intensitatea şi componenta traficului, de factorii climaterici şi de folosire a materialelor locale, condiţii în care grosimile structurii rutiere proiectate sunt următoarele:
- S.R. pentru partea carosabilă şi banda de stocare:
4 cm | strat de uzură din BA16 rul. 50/70
6 cm | strat de legătură din BAD25leg. 50/70
20 cm | strat de bază din piatră spartă
30 cm | strat de fundaţie inferioară din balast
| geotextil
- S.T. pentru trotuare:
3 cm | mixtură asfaltica BA8
12 cm | balast stabilizat cu ciment 6%
15 cm | fundaţie de balast
2. Canalizare pluviala
Evacuarea apelor pluviale de pe amplasamentul studiat se va realiza prin şanţ deschis existent în strada Mihai Eminescu.
Debitele de calcul pentru ape pluviale conform breviarul de calcul anexat sunt următoarele:
str. Gheorghe Doja tronson I – 33.35 l/s
str. Gheorghe Doja tronson II – 39.79 l/s
str. Mihai Eminescu tronson I – 49.63 l/s
str. Mihai Eminescu tronson II – 71.53 l/s
Debitul de calcul pentru total pentru cele două străzi Qc= 194.29 l/s
Pe baza cotelor rezultate din sistematizarea verticală s-a proiectat reţeaua de canalizare conform planului anexat. Ea urmează a se realiza gravitaţional din tuburi de polietilenă corugate, având diametrul de 315-500 mm în lungime totală de 444m.
ţeavă PEID corugat sn8, Dn 315mm, L= 318m
ţeavă PEID corugat sn8, Dn 400mm, L= 15m
ţeavă PEID corugat sn8, Dn 500mm, L= 111m
Racordarea reţelei proiectate la emisar (şanţ deschis) se va face prin canal de beton deschis.
Proiectarea reţelei de canalizare s-a efectuat în urma întocmirii proiectului de sistematizare verticală şi ţine seama de pantele amenajate ale terenului.
Amplasarea reţelei de canalizare pluvială se va face pe teren din domeniul public pe trama stradală proiectată conform planului de situaţie anexată CP.01 şi profile longitudinale CP.02- CP.03.
Racordurile gurilor de scurgere şi a rigolelor la canalul colector Dn 315-500mm se vor realiza prin cămine sau prin ramificaţii PEID corugat 315-500mm/200mm-45°.
Racordarea burlanelor de pe acoperişul clădirii se realizează prin piese speciale de racordare
prevăzute cu capace, piese de curăţire şi filtre. Tubulatura racorduri de burlane va fi ţeavă PEID corugat SN8, Dn125mm.
Poziţia căminelor de racordare la fiecare imobil se vor stabili împreună cu reprezentanţii primăriei Odorheiu Secuiesc şi proprietarii imobilelor.
Lungimile racordurilor pe diametre vor fi conform Proiect tehnic.