Podul traversează râul Neajlov cu o deschidere de 12.00 m şi are o oblicitate de 700 faţă de axul drumului. Lungimea totală a podului este de 16.10 m.
Podul se încadrează în categoria de importanţă C şi a fost dimensionat la clasa I de încărcare (A13, S60).
Linia roşie şi lungimea podului s-au stabilit în urma calculului hidraulic întocmit pe baza debitelor comunicate de către Administraţia Naţională “Apele Romane" Administ...
Podul traversează râul Neajlov cu o deschidere de 12.00 m şi are o oblicitate de 700 faţă de axul drumului. Lungimea totală a podului este de 16.10 m.
Podul se încadrează în categoria de importanţă C şi a fost dimensionat la clasa I de încărcare (A13, S60).
Linia roşie şi lungimea podului s-au stabilit în urma calculului hidraulic întocmit pe baza debitelor comunicate de către Administraţia Naţională “Apele Romane" Administraţia Bazinală de Apă Argeş-Vedea. Conform STAS 4068/2-87 dimensionarea hidraulică a podului la traversarea cursurilor de apă s-a facut la debitele maxime cu probabilitatea de depăţire de 5% -Q5%=42.4 m3/s. Calculul hidraulic a fost întocmit conform “Normativului privind proiectarea hidraulică a podurilor şi podeţelor", indicativ PD 95 2002, în urma acestuia rezultând necesitatea construcţiei unui pod cu lungimea de 9.78 m. Podul asigură o înălţime liberă sub pod de 1.13 m.
Infrastructura podului este alcatuită din 2 culei masive fundate direct, având înălţimea elevaţiei de 4.10 m până la nivelul banchetei de rezemare a grinzilor. Lăţimea rostului elevaţie fundaţie este de 2,35 m şi lungimea de 6.00 m. Culeele sunt prevăzute cu ziduri întoarse de 2.00 m lungime şi 32 cm grosime. Zidurile întoarse şi bancheta de rezemare a grinzilor sunt din beton armat C25/30. Toate suprafeţele elementelor culeelor în contact cu pământul vor fi protejate cu suspensie de bitum filerizat în dublu strat. Pentru scurgerea apelor infiltrate în terasamentul din spatele culelor au fost prevăzute drenuri din piatră brută care se evacuează prin intermediul unor barbacane.
Suprastructura podului este alcătuită, în secţiune transversală, din 9 grinzi tip "T întors" prefabricate, din beton precomprimat cu armatură preîntinsă, aşezate joantiv, la 0.62 m interax. Grinzile au lungimea de 12.00 m, înălţimea de 0.52 m şi sunt alcătuite din beton C35/45. Grinzile sunt solidarizate prin placa de suprabetonare cu grosime minimă de 12 cm, alcătuită din beton armat (C25/30). Între grinzi a fost prevăzut beton de umplutura C16/20.
Suprastructura reazemă pe infrastructură prin intermediul unui strat de mortar de 2cm.
În vederea asigurării continuităţii suprafeţei de rulare si asigurarea protecţiei împotriva infiltraţiei apei pe zidurile de garda a culeelor şi pe grinzi, s-au prevăzut dispozitive de acoperire a rosturilor de dilataţie ce asigură un suflu de 30 mm. Podul are partea carosabilă de 5,00 m, marginită de două lise de 0,55 m lăţime fiecare. Calea pe pod este în "acoperiş" cu panta transversală de 2,00%. Structura rutieră pe pod este alcătuită din:
- 1cm hidroizolaţie
- 2cm protecţie hidroizolaţie (BA8)
- 4+3 cm beton asfaltic (BAP16).
Pentru siguranţa circulaţiei, s-au prevăzut pe ambele lise de pe pod, parapete de siguranta combinat.
Racordarea podului cu terasamentele se va realiza cu plăci de racordare şi sferturi de con cu pereu din beton. Placile de racordare sunt monolite, din beton armat C20/25, au lungimea de 3.00 m şi reazema la un capat pe culee şi la celalalt capăt pe o grindă de rezemare, asezată pe prism din piatră spartă.
În plan, zonele în aliniament sunt racordate cu curba de rază 50.00 m pe rampă către Strada Cireşului şi curbe cu raze de 20.00 m şi 25 m pe rampa către strada Balti. Pe rampa Străzii Cireşului în zona curbei de racordare, pe o lungime de 10.00 m, partea carosabilă a drumului are lăţimea de 5.00 m, racordarea părţii carosabile la cea a drumului existent de 3.50 m lăţime realizându-se pe o lungime de 21.00 m. În zona rampei Strada Balti lăţimea părţii carosabile a drumului existent de 5.00 m.
Pe rampe au fost prevăzute acostamente de 50 cm lăţime realizate din balast. Acestea se racordează la drumul existent.
Declivitatea drumului este de 10.2% pe rampa Strada Cireşului si de de 8% , respectiv 11.6% pe rampa Strada Balti. Acestea se racordează prin curbe verticale cu raza de 200 m. Structura rutieră pe rampe va fi realizata din:
- 4cm BAPC 16 rul PMB 45/80,
- 6cm BADPC 22.4 leg50/70,
- 25cm piatră spartă,
- 30 cm balast.
Pe rampa Strada Cireşului pe o lungime de 18.95 m se montează parapete direcţionale metalice. Având în vedere amplasarea podului în vecinatatea staţiei de epurare şi necesitatea ridicării cotei drumului în zona podului, baza rampei către strada Cireşului va fi până în zidul de protecţie al staţiei de epurare. De asemenea trebuie reconfigurată intrarea în staţia de epurare deoarece în acest moment uşa de acces este spre drum şi aceasta nu va putea fi folosită. De asemenea înălţarea drumului existent în zona podului a condus la necesitatea refacerii platformei intersecţiei cu drumul lateral situat în partea dreaptă a rampei Strada Balti, prin realizarea unei structuri rutiere similare cu cea dupa rampe. În albie au fost prevăzute lucrări de protecţie a malurilor cu ziduri de gabioane atât în amonte cât şi în aval. Zidurile de gabioane sunt alcatuite din:
- Saltele de gabioane 4,00 m x 0,50x5.00 m
- Gabioane 2,00 m x 1,00x5.00 m
- Gabioane 1,00 m x 1,00x5.00 m
- Gabioane 1,00 m x 0,50x5.00 m.
În dreptul podului pentru protejarea culeelor au fost prevăzute saltele de gabioane de 4.00x0.50x3,00 m. Zidurile de gabioane au o lungime de 8.05 m amonte dreapta, 16.85 m amonte stânga, 19.50 m aval mal drept şi 7.30 m aval mal stâng. De asemenea a fost prevăzută curăţarea albiei pe o lungime de 40,00 m în amonte şi aval.
Pe timpul execuţiei se va circula pe variante ocolitoare de circulaţie.