În prezent străzile şi drumurile de interes local ce fac obiectul prezentului proiect prezintă caracteristicile drumurilor pietruite din zonele rurale, cu o stare de viabilitate medie spre rea urmare a acţiunilor de întreţinere şi împietruire efectuate în timp prin diverse acţiuni.
Având în vedere că în prezent străzile şi drumurile de interes local studiate se prezintă într-o stare relativ avansată de degradare, circulaţ...
În prezent străzile şi drumurile de interes local ce fac obiectul prezentului proiect prezintă caracteristicile drumurilor pietruite din zonele rurale, cu o stare de viabilitate medie spre rea urmare a acţiunilor de întreţinere şi împietruire efectuate în timp prin diverse acţiuni.
Având în vedere că în prezent străzile şi drumurile de interes local studiate se prezintă într-o stare relativ avansată de degradare, circulaţia fiind destul de îngreunată, mai ales pe timp ploios şi pe timp de iarnă.
Cele mai frecvente degradări întâlnite sunt: gropi, făgaşe, burduşiri, denivelări cauzate de şiroiri ale apelor de suprafaţa sau staţionării îndelungate a acestora pe partea carosabilă şi de acţiunea combinată trafic-factori de mediu.
În secţiune transversală, drumul existent are lăţime variabilă de la 2.30 - 7.20 m fiind încadrat de acostamente cu lăţimi variabile, insuficient profilate, din pământ sau inierbate, iar pe alocuri balastate, rezultând o platformă variabilă de 3.50 - 8.40 m lăţime.
Există şi străzi ce prezintă îmbrăcăminte din beton asfaltic, puternic degradat, cu fisuri, crăpături, refulări locale (exemplu Strada Colonie Spital). De asemenea, pe strada Primăriei şi Strada Bază Recepţie, îmbrăcămintea este alcătuită din betoane de ciment, cu un grad de degradare însemnat, prezentând fisuri, tasări de margine, desprinderi ale betonului din structura, etc.
Şanţurile fie nu există, fie sunt insuficient profilate, iar acolo unde se află sunt neîntreţinute, colmatate, favorizând pe alocuri băltiri, sau scurgerea apelor pe carosabil şi implicit formarea de făgaşe, dând un aspect neplăcut, de disconfort pentru zona respectivă.
Prin modernizarea străzilor şi a drumurilor de interes local se va asigura accesul locuitorilor spre principale obiectivele socio-economice din comuna (Primărie, Instituţii de învăţământ, biserici, cimitir, Postul Local de Poliţie, Dispensar, zone de aprovizionare etc.), iar mai departe, prin intermediul reţelei de drumuri din comună se va asigura accesul spre localităţile învecinate (municipiul Piteşti şi oraşul Costeşti). Totodată, drumurile modernizate vor facilita şi intervenţiile în cazul situaţiilor de urgenţă: pompieri, poliţie, salvare etc. În acelaşi timp se va asigura creşterea gradului de siguranţă şi confort al utilizatorilor drumurilor precum şi îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea poluării fonice şi reducerea volumului de praf antrenat.
Pe întreg traseul vor fi necesare următoarele lucrări principale:
- corectarea geometriei traseului în ambele planuri (longitudinal şi transversal).
- aducerea structurii rutiere la parametrii tehnici corespunzători categoriei drumului.
- executarea şanţurilor din pământ betonate sau rigole betonate pentru scurgerea apelor pluviale.
- înlocuirea podeţelor deteriorate/colmatate, necorespunzătoare.
- completarea infrastructurii existente prin aport de balast şi piatră spartă.
- aşternerea straturilor de beton asfaltic.
- executarea/corectarea acostamentelor.
- executarea semnalizării rutiere.
Situaţia proiectată a avut în vedere asigurarea următoarelor date tehnice la nivelul profilului transversal tip şi longitudinal al drumului:
- clasa tehnică V, conform Ordonanţei 43/1997
- categoria de importanţă C - normală - conform Legii 10/1995;
- lăţime platformă drum în cale curentă: 3,50 + 8.00m;
- lăţime parte carosabilă în cale curentă: 2,75 -i- 6,50m;
- lăţime acostamente pietruite şi/sau betonate = min. 0,25m;
- nr. benzi de circulaţie: 1 sau 2 benzi de circulaţie (+ platforme şi lărgiri în curbe);
- viteza de proiectare: 30 Km/h
- panta transversală carosabil = 2,5%;
- panta transversală acostament pietruit = 4%;
- panta transversală acostament pietruit = 2,0 -i- 2,5%;
- declivitate longitudinală minimă: 0,23%
- declivitate longitudinală maximă: 7 ,20% (local se ating valori cuprinse între 8,22% şi 11,64%;
- şanţuri din pământ/betonate cu secţiune trapezoidală pentru scurgerea apelor;
- rigole cu secţiune triunghiulare pentru scurgerea apelor;
- podeţe tubulare din tuburi prefabricate din beton 0=600mm;
- camere de cădere în zona podeţelor.
Accesul principal către amplasamentul lucrărilor se face pe reţeaua locală de drumuri a comunei Leordeni, preponderant cu acces din drumul naţional DN 7 Bucureşti-Piteşti.
Suprafaţa ocupată definitiv de lucrările proiectate este de circa 39850mp ( carosabil + acostamente + şanţuri şi rigole pentru scurgerea apelor) din care:
- terenuri în intravilan = 39850mp.
Sistemul rutier propus este de tip suplu (elastic) şi are următoarea structură:
- strat de uzură din beton asfaltic cu pietriş concasat (BA 16 sau BAPC 16) BA 16 rul 50170 în grosime de 4 cm;
- strat de legătură (BADPC22.4) BA22.4 leg 50/70 în grosime de min. 6 cm;
- piatră spartă amestec optimal grosime minim 12 cm;
- reprofilare sistem rutier existent şi completare cu balast - 10 cm peste existent.
Pentru strada Colonie Spital
- strat de uzură din beton asfaltic cu pietriş concasat (BA 16 sau BAPC 16) BA 16 rul 50/70 in grosime de 4 cm ;
- strat de legătură (BADPC22.4) BA22.4 leg 50/70 în grosime de min. 6 cm;
- geogrilă antifisură;
- strat antifisură din 3 cm MA8 + un spor pentru preluare denivelări de cca. 1.5 cm structura rutieră existentă (dale din beton de ciment).
Se vor amenaja trotuare cu structura:
- strat de uzura din BA8rul 50/70 de 3 cm ;
- 10 cm beton de ciment C 16/20;
- 10 cm fundaţie din balast.
Detalierea achiziţiei publice:
Valoare estimată = 6.345.759,73 Lei din care, pe capitole bugetare:
3.5.6 Proiect tehnic şi detalii de execuţie 70.000,00 lei, fără TVA
3.8.1 Asistenţă tehnică din partea proiectantului 20.000,00 lei, fără TVA
4.1. Construcţii şi instalaţii 6.245.759,73 lei, fără TVA
5.1.1. Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier 10.000,00 lei, fără TVA
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 12 zile.
Autoritatea contractantă va răspunde solicitărilor de clarificări înainte cu 6 zile de data limită de depunere a ofertelor.