Comuna RECEA este situată în partea de sud a tării, în sudul judeţului Argeş, la o distanţă de aproximativ 45 km de Municipiul Piteşti şi la 21 km de oraşul Costeşti.
Suprafaţa totală a comunei RECEA este de 63.38 km2. Conform recensământului efectuat în 2011, populaţia comunei RECEA se ridică la 2.992 de locuitori, în scădere faţă de recensământul anterior din 2002, când se înregistraseră 3.272 de locuitori.
Această poziţi...
Comuna RECEA este situată în partea de sud a tării, în sudul judeţului Argeş, la o distanţă de aproximativ 45 km de Municipiul Piteşti şi la 21 km de oraşul Costeşti.
Suprafaţa totală a comunei RECEA este de 63.38 km2. Conform recensământului efectuat în 2011, populaţia comunei RECEA se ridică la 2.992 de locuitori, în scădere faţă de recensământul anterior din 2002, când se înregistraseră 3.272 de locuitori.
Această poziţie îi oferă posibilitatea de a fi străbătută de un trafic intens, care înlesneşte locuitorilor deplasarea sigură şi rapidă atât spre centrele urbane: Piteşti,Costeşti, Alexandria, Roşiori de Vede, cât şi spre autostrada modernizată Bucureşti - Piteşti, ce face legătura cu nordul tării.
Drumurile de interes local ce fac obiectul proiectului asigură accesul către drumul comunal DC122 şi prin acesta către drumul judeţean DJ504 Alexandria-Buzoieşti.
Toate drumurile de interes local ce fac obiectul proiectului se găsesc pe raza satelor RECEA, DEAGU DE JOS si DEAGU DE SUS, Comuna RECEA, Judeţul ARGEŞ.
Drumurile de interes local - străzi rurale identificate în acest proiect prin numerele cadastrale şi drumurile comunale, se desfăşoară pe teritoriul administrativ al comunei Recea, fac parte integrantă din reţeaua de drumuri a localităţii şi se încadrează în Planul Urbanistic General.
Drumurile locale studiate - străzi rurale deservesc implicit şi accesele la exploatările agricole care sunt puternic dezvoltate şi agenţii economici ce îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul comunei.
Situaţia actuală: Prezenta documentaţie analizează şi propune modernizarea a 28 drumuri şi străzi din comuna Recea. Scopul principal al modernizării acestor străzi este în primul rând satisfacerea interesului public al locuitorilor, de circulaţie sigură şi comodă.
În prezent, cu excepţia drumurilor judeţene ce traversează comuna şi o mică parte din drumurile comunale, drumurile locale şi străzile rurale din interiorul localităţii sunt slab balastate, greu de circulat în anotimpurile cu intemperii, ceea ce influenţează nivelul de trai al locuitorilor, valoarea proprietăţilor şi dezvoltarea agriculturii prin metode moderne.
Datorită ploilor abundente din ultimii ani, apele din precipitaţii au degradat aceste strazi pe porţiuni considerabile. La data actuală, străzile propuse pentru modernizare au defecţiuni majore: gropi, fagase. ravene, denivelări, neasigurând condiţii optime de circulaţie a vehiculelor, pietonilor şi transportului auto de mărfuri.
Pe aceste străzi cu sistem rutier rudimentar din pământ sau slab balastat, cu profil transversal necorespunzător care face ca apa din precipitaţii să băltească pe partea carosabilă, fenomenul de degradare se accelerează cu fiecare zi ce trece din cauza condiţiilor meteo şi a traficului.
La apariţia defecţiunilor de pe aceste căi de circulaţie, o contribuţie importantă o are în mare parte lipsa şanţurilor şi a podeţelor, necesare scurgerii apelor pluviale de pe partea carosabilă şi acostamente.
Toate aceste aspecte dar şi influenţa lucrărilor de întreţinere duce la o circulaţie anevoioasă a vehiculelor şi pietonilor, în special în perioadele cu precipitaţii dar şi pe timp secetos când norii de praf acoperă totul în jur făcând aerul sănătos al localităţii aproape irespirabil.
Solutia recomandată pentru modernizarea străzilor din comuna Recea este:
• strat de uzură - 4,0 cm grosime, BAPC 16; conf. SR EN 13108-1 /2006+A1;
• strat de legătură - 6,0 cm grosime BADPS 22,4; conf. SR EN 13108-1/2006+A1;
• fundaţie din piatră spartă - 15 cm grosime; conf. STAS 6400- 84;
• fundaţie din balast - 20 cm grosime medie, cont.STAS 6400-84;
• strat de formă din material granular stabilizate mecanic minim 10 cm conf. STAS 12 253-84 (adaos la zestrea existenta).
Având în vedere că trebuie asigurat accesul la proprietăţi, se recomandă să se meargă în general pe săpătură, ceea ce impune execuţia unui strat de formă de minim 10 cm din amestec de materiale granulare stabilizate mecanic.
Acostamente
Acolo unde distanţa dintre proprietăţi permite acostamentele vor fi consolidate cu acelaşi sistem rutier, la străzile cu lăţimi cuprinse între 2,00 m şi 4,00 m, iar acolo unde distanţele dintre limitele proprietăţilor nu permit vor fi din balast cu grosimea de 10 cm.
Soluţie tehnică - sistem rutier nerigid: îmbrăcăminte din mixturi asfaltice în două straturi (BAPC 16 de 4 cm grosime şi BADPS 22,4 de 6 cm grosime) pe o fundaţie de balast de 20 cm grosime şi piatră spartă de 15 cm grosime (sistem rutier nerigid) şi un strat de formă de minim 10 cm de amestec din materiale granulare stabilizate mecanic.
Termenele pentru realizarea activităţilor din cadrul contractului sunt:
• 2 luni proiectare;
• 12 luni execuţie lucrări.
Valoare estimată = 13.400.063,37 Lei din care, pe capitole bugetare:
3.5.6 Proiect tehnic şi detalii de execuţie = 300.000,00 lei, fără TVA.
3.8.1 Asistenţă tehnică din partea proiectantului = 37.500,00 lei, fără TVA.
4.1. Construcţii şi instalaţii = 13.062.563,37 lei, fără TVA.
5.1.1. Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier = 0,00 lei, fără TVA.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 12.
Termenul limită de publicare a răspunsului la solicitările de clarificări: 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.