Comuna Călineşti este aşezată în partea de sud-est a judeţului Argeş, la confluenţa dintre dealuri şi lunca Argeşului.
Satele care alcătuiesc comuna Călineşti sunt: Vrăneşti (reşedinţa comunei), Călineşti, Cârstieni, Ciocăneşti, Glodu, Goranu, Radu Negru, Râncăciov, Udeni-Zăvoi, Urlucea, Valea Corbului şi Văleni-Podgoria.
În prezent, transportul se realizează cu costuri ridicate, suprastructura fiind alcătuită din piatră sp...
Comuna Călineşti este aşezată în partea de sud-est a judeţului Argeş, la confluenţa dintre dealuri şi lunca Argeşului.
Satele care alcătuiesc comuna Călineşti sunt: Vrăneşti (reşedinţa comunei), Călineşti, Cârstieni, Ciocăneşti, Glodu, Goranu, Radu Negru, Râncăciov, Udeni-Zăvoi, Urlucea, Valea Corbului şi Văleni-Podgoria.
În prezent, transportul se realizează cu costuri ridicate, suprastructura fiind alcătuită din piatră spartă şi balast, nefiind corespunzătoare cerinţelor de trafic rutier actual şi de perspectivă, cu implicaţii negative asupra siguranţei circulaţiei. De asemenea, activităţile comerciale din zonă sunt obstrucţionate de starea actuală a drumurilor, iar datorită acestei disfuncţionalităţi este necesară îmbunătăţirea sistemului rutier aplicându-se soluţii tehnice cu costuri rezonabile. Prin îmbunătăţirea acestor drumuri, se va determina şi o reducere a cheltuielilor de transport.
Din punct de vedere structural, drumul este pietruit având defecte structurale şi de suprafaţă: gropi, făgaşe, denivelări, pante transversale necorespunzătoare care favorizează stagnarea apelor din ploi. Drumul nu are podeţe la accesele la proprietăţi decât întâmplător.
Drumul ce urmează a fi asfaltat este un drum de clasa tehnică IV, drum secundar, de folosinţă locală.
Pe baza analizelor şi măsurătorilor în teren, s-au stabilit 2 soluţii posibile pentru două sectoare de drum, în vederea asfaltării drumului local, D.C. 73A - Gulieşti din comuna Călineşti, iar soluţia recomandată de proiectant este varianta nr. 1, după cum urmează:
• De la km 0+000 la km 0+300, vom avea:
- strat de rulare, 6 cm grosime după compactare, din beton asfaltic BA16 rul 50/70 (BAPC 16) conform SR EN 13108-1 (cu agregate naturale de balastieră prelucrate prin concasare şi sortare);
- strat din piatră spartă, 15 cm grosime după compactare (amestec agregat sort 0-63 mm, de balastieră prelucrate prin concasare şi sortare) conform SR EN 13242+A1, STAS 6400;
- fundaşie din balast 25 cm grosime medie după compactare, conform STAS 6400, SR EN 13242+A1 (amestec agregat sort 0-63 mm, prelucrat prin concasare);
- strat de pământ stabilizat mecanic cu balast în grosime de 20 cm;
• De la km 0+300 la km 1+081, vom avea:
- strat de rulare, 6 cm grosime după compactare, din beton asfaltic BA 16 rul 50/70 (BAPC16) conform SR EN 13108-1 (cu agregate naturale de balastieră prelucrate prin concasare şi sortare);
- strat din piatră spartă, 5 cm grosime după compactare, (amestec agregat sort 0-63 mm, de balastieră prelucrate prin concasare şi sortare) conform SR EN 13242+A1, STAS 6400.
Obiectivul are ca scop:
• Realizarea unui sistem eficient de preluare şi evacuare a apelor de suprafaţă, astfel încât să fie împiedicată infiltrarea acestora în patul drumurilor. În scopul prevenirii degradării în timp a structurilor rutiere se impune întreţinerea periodică a acestuia;
• Realizarea de podeţe de trecere pe sub drumurile de acces în gospodării, astfel încât şanţurile (rigolele) să nu fie întrerupte de aceste accese;
• În cadrul lucrărilor de modernizare a străzilor investigate se va avea în vedere îmbunătăţirea în prealabil a calităţii stratului de balast/ balast cu bolovăniş existent, prin adăugarea de material granular (de tip piatră spartă) şi compactarea acestuia, conform normativelor în vigoare;
• Crearea unei structuri ce corespunde standardelor europene;
• Aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici caracteristici ce contribuie la creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei;
• Îmbunătăţirea circulaţiei, creşterea calităţii serviciilor publice (salvare, pompieri), facilitând accesul autovehiculelor şi a pietonilor;
• Crearea condiţiilor optime de desfăşurare a activităţii operatorilor de transport local şi regional;
• Accesul mai rapid la serviciile medicale, de învăţământ, administrative, juridice pentru populaţia din zonă, prin aducerea în circuitul economic a zonelor izolate, cu infrastrucută economico-socială deficitară;
• Îmbunătăţirea transortului locuitorilor.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 12. Termenul limită de publicare a răspunsului la solicitările de clarificări: 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.