"Îmbrăcăminte bituminoasă uşoară strada Principală, sat Bătrâni, Comuna Moşoaia, judeţul Argeş"
Lucrările de reabilitare sunt amplasate în satul Bătrâni din comuna Moşoaia, pe traseul actual al drumului de interes local în lungime de L=980m (tronson I) + 1480m (tronson II) = 2460m. Accesul principal către amplasamentul lucrărilor se face din drumul naţional DN67B şi apoi pe strada Parcului, imediat după sediul Primariei Moş...
"Îmbrăcăminte bituminoasă uşoară strada Principală, sat Bătrâni, Comuna Moşoaia, judeţul Argeş"
Lucrările de reabilitare sunt amplasate în satul Bătrâni din comuna Moşoaia, pe traseul actual al drumului de interes local în lungime de L=980m (tronson I) + 1480m (tronson II) = 2460m. Accesul principal către amplasamentul lucrărilor se face din drumul naţional DN67B şi apoi pe strada Parcului, imediat după sediul Primariei Moşoaia.
Drumul în discuţie străbate pe întreaga lungime atât zone construite cât ţi zone neconstruite, deservind un număr relativ mare de locuitori, distanţa dintre limitele de proprietate de o parte şi de alta a acestora fiind suficientă pentru amenajarea unui drum cu două benzi de circulaţie, excepţie făcând sectorul cuprins între P42 la P45+10m unde drumul se îngustează la o bandă de circulaţie.
Drumul propus a fi asfaltat deserveşte un trafic preponderent local fiind compus, în special, din turisme cu sarcina de până la 3,5t. Cu o frecvenţă scăzută strada poate fi solicitată şi de alte categorii de vehicule cu sarcina limitată la osia standard de 11,5t (vehicule de intervenţie, maşini de transport deşeuri menajere etc.).
Drumul propus a fi asfaltat uşureazǎ accesul populaţiei la toate obiectivele importante din comunã (primǎrie, poşta localǎ, postul local de poliţie, institutii de învãtãmânt, dispensare, farmacii, biserici, cimitir, obiective turistice, zone de aprovizionare etc.), dar si cǎtre municipiul Pitesti prin intermediul drumului naţional DN67B.
Drumul de interes local ce face obiectul prezentului proiect faciliteazǎ intervenţiile în situaţii de urgenţǎ în zona pentru pompieri, politie, salvare etc.. In acelaşi timp se asigurǎ creşterea gradului de siguranţǎ şi confort al utilizatorilor drumurilor, precum şi îmbunǎtǎţirea calităţii mediului prin reducerea poluării fonice şi reducerea volumului de praf antrenat.
Terenul aferent domeniului public al drumului este mărginit pe majoritatea traseului de proprietăţi particulare, acestea fiind împrejmuite (în special în zonele edificate cu construcţii) sau neîmprejmuite (pe zonele cu terenuri agricole, păşuni etc.).
În plan, drumul în discuţie prezintă un traseu relativ sinuos cu raze de curbură mici şi aliniamente relativ scurte specifice traseelor din zonele uşor colinare. În profil longitudinal, drumul investigat se încadrează la valori ale declivităţilor de până la 7%.
În secţiune transversală, drumul existent are lăţime variabilă de la 4,00 – 5,00m, fiind încadrat de acostamente insuficient profilate, din pământ iar pe alocuri balastate, rezultând o platformă variabilă de 5,00 – 6,00 m lăţime.
În ultimul timp sistemul rutier al acestui drum a mai fost reparat prin adăugarea unor straturi succesive de material pietros. În prezent platforma acestui drum este degradată, erodată de apele pluviale, cu şanţurile parţial colmatate sau absente.
Notă:
Având în vedere alocările bugetare, în anul 2023, se vor executa doar lucrările din tronsonul I în lungime de L=980m, urmând ca în anul 2024 să se realizeze şi tronsonul II în lungime de L = 2460m, in functie de alocarea bugetara.
Termenele pentru realizarea activităţilor din cadrul contractului sunt:
• 12 luni execuţie lucrări.
Valoare estimată = 2.435.873,07 Lei din care, pe capitole bugetare:
4.1. Construcţii şi instalaţii = 2.421.345,00 lei, fără TVA.
5.1 Lucrări de construcţii aferente organizării de şantier = 14,528.07 lei, fără TVA
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 12.
Termenul limită de publicare a răspunsului la solicitările de clarificări: 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.